Skip to content

fakeplasticshare

tillögur að löglega afla


If Nick Drake invented whatever we’re going to call this kind of music, and Belle and Sebastian revived it, I credit the Clientele and the Norwegian duo Kings of Convenience for lending it enough critical mass to constitute a genre. continue→

Although this five-song live EP has its own title, it could also easily have been packaged as the single for the first track from Kings of Convenience, “Toxic Girl”, which is also the first song here. KoC’s album arrangements are hardly cluttered, so I actually have to do an A/B comparison to remember how the album version of “Toxic Girl” differed from this. Oh right, the rhythm section. I quite liked the crisp drums on the album version, now that I’m reminded of their existence, but I don’t miss them here, nor do the other four acoustic songs here seem in any way incomplete. “Singing Softly to Me” is restless and jazzy, and more instruments might easily wreck it. “Into the Ring of Fire” ought to win some sort of award for misleading titling, as if it portrays the emotional state of somebody being plunged into a ring of anything, it’s probably pillows or a very lightly scented moisturizing lotion. The skeletal, piano-led “Parr-á-Pluie”, sung in a hushed French, isn’t even that menacing. Only the final track, “Until You Understand”, where the guitar speeds up a little and Eirik and Erlend revert to their Simon and Garfunkel harmonies, hints at the larger possibilities of a band arrangement. Often, small rooms are big enough.

Si Nick Drake inventó lo que llamaremos este tipo de música, y Belle and Sebastian, lo revivió, doy el crédito a Clientele y al dúo noruego Kings of Convenience de dar suficiente a la masa crítica para constituir un género. Aunque estas cinco canciones en vivo del EP tienen su propio título, también podría fácilmente haber sido empaquetado como single de la primera canción de Kings of Convenience, “Toxic Girl”, que es también la primera canción aquí. Los arreglos aquí son casi desordenados, por lo que en realidad tienes que hacer una comparación para recordar la versión del álbum. Ah cierto.. la sección rítmica. Ahora que recuerdo, me gustaron bastante las percusiones claras en la versión del álbum, pero no los echo de menos aquí, ni tampoco las otras cuatro canciones acústicas parecen de alguna manera incompletas. “Singing Softly to Me” es inquieta y jazzy, y una mayor instrumentación podría fácilmente destruirlo. “Into the Ring of Fire” debería de ganar algún tipo de premio al mejor título engañoso, como si se retrata del estado emocional de alguien que se hundió en un anillo de la nada, aunque es probable que sea a una almohada o una crema hidratante muy ligeramente perfumada. La esqueletal, “Parr-á-Pluie”, cantada en un silencioso francés, ni siquiera es amenazante. Sólo la última canción, “Until You Understand”, donde sube un poco la velocidad de la guitarra, y Eirik & Erlend vuelven a sus armonías más Simon & Garfunkel, dando indicios a posibilidades de mayores arreglos de la banda. A menudo, las habitaciones pequeñas son lo suficientemente grandes. –Furia.com

buffer….

Anuncios

A %d blogueros les gusta esto: