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Sol Seppy es mejor conocida como Sophie Michalitsianos, miembro de Sparklehorse, que se enorgullece con el deleite del romanticismo celestial de The Bells of 1 2. Es un fuego lento, que premia la escucha paciente, girando en torno a paisajes sonoros atmosféricos, pianos suaves y algún cello con los pelos de punta.

Hay una belleza frágil, casi inocente, que rodea temas como Human, con letras como “el amor va a levantar tu corazón”. Es doloroso y conmovedor hasta las lágrimas, y envíadas con un estilo que desafía algunos de los elementos más duros del mundo de hoy.

Algo de encantadora electrónica, rodea las hipnóticas brisas de beats en Come Running, cuando la voz de Sophie adopta una vibración más positiva. Mientras que en Move las claves hacen un enfoque conjunto más combativo, y a veces agresivo para sus estándares.

En ocasiones, el disco se desplaza por territorios demasiado etéreos para su propio bién, y prueba la paciencia de los oyentes. Pero son pocos y distantes entre sí esos momentos, con temas como Slo Fuzz que rezuma una tranquila sensación de presentimiento, mientras aparecen excelentes arreglos, o Wonderland, sobre la trágica historia de un artista con la sensación de que el cambio no vendrá de una manera optimista.

Mejor aún es Loves Boy, un fascinante esfuerzo que gotea de una belleza impresionante.

Como Sophie misma dice:

” Es el descubrimiento de la belleza, lo que me inspira más”



Read the Original Here

THE ethereal songs of Sol Seppy’s The Bells of 1 2 provide a hypnotic listen that drips with beauty.

Sol Seppy is better known as Sophie Michalitsianos, the former Sparklehorse member, who prides herself in the fact that The Bells of 1 2 revels in a celestial romanticism.

It’s a slow-burner that rewards the patient listener, built around atmospheric soundscapes, soft piano and some spine-tingling cello.

There’s a fragile, almost innocent beauty surrounding tracks like Human, with lyrics such as ‘love will lift your heart’. It’s achingly poignant, tearfully poignant and delivered in such a fashion that defies some of the harsher elements of the world today.

There’s some enchanting electronica surrounding the breezy, hypnotic beats of Come Running, when Sophie’s vocals adopt a more positive vibrancy about them.

While on Move the singer hints at an altogether more feisty approach, dropping an aggressive (by her standards) beat over some really strained vocals (during the chorus).

Fans of the likes of Imogen Heap are sure to be impressed, while the promotional material likens her to Mazzy Star and the Cocteau Twins.

Occasionally, the album drifts into territory that’s simply too ethereal for its own good, testing the listeners’ patience.

But such moments are few and far between, with tracks like Slo Fuzz oozing a quiet sense of foreboding, while introducing some more excellent instrumentation, and Wonderland relating the tragic tale of an artist with the sinking feeling that a change will never come in surprisingly upbeat fashion.

Better still is Loves Boy, an entrancing effort that drips with breathtaking beauty.

As Sophie, herself, states: “It’s the discovery of beauty that inspires me the most.” Her ability to share it musically is what makes Sol Seppy’s debut so impressive.

o en Indie London

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