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Si el rock and roll fuera fútbol de fantasía, a continuación, Yo La Tengo sería de los jugadores que todos tratan de proyecto. Durante trece álbumes, la banda ha sido mimada por la crítica por una buena razón: ellos entregan resultados consistentes y hacen canciones exquisitas con cada edición. La banda se encuentra en un punto en el que en realidad no corren el riesgo de la liberación de un mal disco, sino que son las fluctuaciones de menor importancia de bueno a excelente, las decepciones por lo general vienen a los talones de una oferta que ha sido considerado por encima del promedio, en base a su propia curva ascendente.

La primera media docena de temas corre a través de los géneros de soul, melodías suaves y adultas, y ataques ocasionales de rock psicodélico. “Periódicamente doble o triple” es un paseo de R&B de mediados de los ’60, mientras que “If It’s True” rinde respetos a los Four Tops.

Incluso las incursiones en la edad media(“When It’s Dark”, “Avalon o algo similar”, “I’m On My Way”) es perdonable porque son tan perfectamente ejecutadas. Está claro que estas canciones se concretaron en los ensayos en lugar de un estudio de grabación, un medio ambiente estéril con músicos de sesión siguiente a la eutanasia de la partitura perfecta. Estos son los arreglos creados por una banda que està ahora demasiado lejos en su carrera para ser considerado “independiente” o “alternativa”. Yo La Tengo se encuentra en un punto en el que su talento también ha permitido evocar una serie de géneros con facilidad y poca preocupación de la percepción y sin rastro de pretensión.

En el momento de la pista nueve, “Tell Me All Your Secrets,” no se convierte en una deflación súbita en el alto vuelo de Popular Songs, tampoco el dulce Da Doo Doo’s, es simplemente una preparación rápida para las próximos dos pistas que pondrán a prueba la paciencia de cualquiera que pueda tener algunas tareas para hacer, algunos recados, o salir a correr. Sí, “More Stars Than There Are In Heaven” & “The Fireside” se combinan para más de veinte minutos de rasgueos de guitarra.

Una vez más populares canciones resulta ser (otro) ganador en el catálogo impresionante de la banda, incluso con su juego de tropiezos al final. La ironía con que es como las decepciones dentro de ella no son más que destacados a causa de una primera mitad estelar. En las manos de una banda menor, las fallas pudieron haber sido completamente pasados por alto, pero con Yo La Tengo, tenemos estadísticas de su carrera a la mano y siempre esperan grandes cosas de ellos cada temporada.

Read the Original Here

If rock and roll were fantasy football, then Yo La Tengo would be the players that everyone tries to draft. For thirteen albums, the band have been critical darlings for good reason: they deliver consistent results and exquisite songcraft with each release. The band is at a point where you don’t really run the risk of releasing a bad album; they are minor fluctuations of good to great with the disappointments generally coming on the heels of an offering that’s been deemed above average, based on their own lofty curve.

Album fourteen, Popular Songs, finds the band delivering yet another decent release, albeit one that loads up the first half with impressive results while leaving side two to flounder under its own girth.

The first half-dozen are keepers; running through genres of soul finger snap, gentle adult melodies and the occasional fits of psychedelic rock. “Periodically Double Or Triple” (MP3) is a bouncy mid-60s r&b jaunt while “If It’s True” respectfully lifts the Four Tops, making the two tracks ones that you’ll be repeating for some time. It’s hard to bag on such shoplifting when the band sound like they’re having so much fun while Ira Kaplan and Georgia Hubley seem to be playing footsie with each other on lines like “Lets make jam when life gives us a peach!”

Even the forays into blatant middle age (“When It’s Dark,” “Avalon Or Something Similar,” “I’m On My Way”) are forgivable because they are so perfectly executed. It’s clear that these songs were fleshed out in rehearsal instead of a sterile studio environment with session musicians following sheet music to perfect euthanasia. These are arrangements created by a band that is now too far into their career to be considered “indie” or “alternative.” Yo La Tengo is at a point where their talent has also enabled them to conjure up a number of genres with ease with little concern of perception and with no trace of pretention.

By the time of track nine, “Tell Me All Your Secrets,” there becomes a sudden deflation in Popular Songs highflying act. Not even the sweet “da doo doo”s can save the slide; it’s merely a quick prep for the next two tracks that will test the patience of anyone who may have a few chores to do or a few errands to run. Yes, “More Stars Than There Are In Heaven” and “The Fireside” combine for over twenty minutes of lackadaisical guitar strums, neither one taking fire and neither one setting one either.

Kaplan brings out a nice bit of feedback for the closer, but at fifteen minutes in length, the average listener is reaching for the rewind to get another taste of the great first half the album provided earlier.

Again, Popular Songs proves to be (another) winner in the band’s impressive catalog, even with its late game stumbles. The irony with it is how the disappointments within it are merely highlighted because of a stellar first half. In the hands of a lesser band, such misfires may have been completely overlooked, but with Yo La Tengo, we have their career stats close at hand and we always expect great things out of them every season.

o en Glorious Noise

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